Bu seferki etkileşim örneklerinde ise uyarıcı ile tepki arasındaki bağ bahsedildi. Aslında şu an ne demek istediğimi bende bilmiyorum.
Yani daha doğrusu galiba bu durum bilişsel ve davranışsal olarak ikiye ayrılıyor. Eğer kendi isteğimizle bu işlem gerçekleşirse bilişsel bir eylem, öğretimin bize getirdiği, bizim için iyi ya da kötü olsun yapmamız gereken bir hareket var ise bu da davranışsal bir eylem olduğu belirtildi.
Mesela öğretici bize bilişsel olmamızı öğretmeli yani bize rehber olmalı. Yoksa öğreticinin tecrübeli olup olmamışının hiçbir önemi yok, eğer aynı seviyede öğretmeye devam ederse o zaman öğretici davranışsal eyleme geçer.
Sonra motivasyon soruldu sınıfa. Motivasyon ilham mı yoksa bir ihtiyaç mı? Bizi harekete geçiren güç olduğu belirtildi fakat bazen kıçımızdan uydurduğumuz kavramlardan farkı olmadığını düşünüyorum. İnsanın motivasyona ihtiyacı yoktur sadece yapması gerekeni yapmaya inanmalıdır. İstediği herşeye ulaşma imkanı vardır. Motivasyon olsa olsa bize en fazla hırslandırma gücü veren bir güçtür.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder